Wat is narrowcasting eigenlijk? Narrowcasting, ook wel beeldschermcommunicatie, is het tegenovergestelde van broadcasting. Zo is broadcasting niet plaatsgebonden en worden er veel irrelevante doelgroepen bereikt. Dit is juist de kracht van narrowcasting! Dit zorgt ervoor dat de doelgroep wordt bereikt met gecontroleerde content. Dit gebeurd door middel van beeldschermen die 24/7 verbonden zijn met het internet. Hierdoor kan er makkelijk op het moment van de dag ingespeeld worden, je weet immers welke doelgroep je winkel bezoekt en op welke tijden.
Waar is narrowcasting toepasbaar?
- Retail
- Gezondheidszorg
- Horeca
- Onderwijsinstellingen
- Sportverenigingen
- Kantoor
- Openbare ruimtes
Wat kun je ermee?
De mogelijkheden met beeldschermcommunicatie zijn oneindig. Zo kun je alles wat je maar wilt op een beeldscherm presenteren. De meestvoorkomende toepassingen zijn:
- Informatiesysteem
- Digitale menuborden
- Videowall
- Interactief systeem
Natuurlijk is de inzet van beeldschermcommunicatie erg afhankelijk van het doel, wilt u er bijvoorbeeld omzet mee stimuleren of juist wachttijden verzachten? Jules Reclame helpt u graag bij het vinden van de perfecte oplossing! Neemt u gerust contact op voor informatie.
Actueel
Door de functionaliteiten van narrowcasting software is het eenvoudig een narrowcasting scherm up-to-date te houden. U zet eenvoudig content klaar in de tijdlijn, en laat het automatisch stoppen. Op deze manier zal uwnarrowcasting scherm altijd up-to-date zijn!
Informatief
Narrowcasting kent ontelbaar veel toepassingen. Informeren is een erg belangrijke toepassingen en komt vrijwel overal voor! Doordat het beeldscherm opvalt, kan er effectief geïnformeerd worden. Denk aan: openingstijden, mededelingen, verjaardagen, aankomende activiteiten en nog veel meer!
Opvallend
Wist u dat narrowcasting een aanzienlijk hogere attentiewaarde heeft dan traditionele printmedia? 75% van uw bezoekers geeft aan het beeldscherm op te vallen!